Faderskapsbekräftelse.

Idag är det 30 dagar tills Lilla Ruu är beräknad att komma till världen ♥
Pga att vi inte är gifta så fick jag igår ett samtal från familjerätten som ville att vi skulle komma idag för att skriva papper på faderskapsbekräftelse.

Sagt & gjort så gick vi idag dit och fick inför vittnen skriva på papper att bebisen är bådas.
Jag fick alltså skriva papper på att jag varit trogen (vilket jag självklart varit hela vårt förhållande & inte bara den perioden) under den tidsperiod mellan 30 dec 2010-28 feb 2011. Under den tiden beräknas Lilla 
Ruu ha blivit till enligt dom! Peter fick helt enkelt skriva på att han litar på mig & att han är pappan! :)

När man inte är gifta får mamman automatiskt egen vårdnad, men det fick vi också skriva papper på & ändra när vi ändå var på plats! :) Klart att vi vill ha gemensam vårdnad!

Så, nu är Peter pappa på papper också & inte bara biologiskt!

// Mamma Ruu

Kommentarer
Postat av: Ann-Christine - Mama till Nathalie

Så ni får skriva på papper innan bebis är född ?

I Göteborg får man skriva på papper när bebis är född, Tänk vad olika det kan vara.

2011-09-17 @ 10:06:28
URL: http://achbengtsson.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Det är skönt att man kan göra det innan bebisen är född så det är undan :

2011-09-18 @ 10:04:04
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0