Rutinultraljudet!

Igår var det dags för rutinultraljudet! Kanske en av graviditetens största upplevelse?
Trotts att man sett den lilla förut & visste att allt var bra så var det på nåt sätt ändå pirrigt att sitta i väntrummet innan tyckte jag :)

Vårt BF datum blev flyttat fyra dagar, så nu är bebis beräknad att komma den 16e Oktober!
Får väl se hur de blir med de, inte många % som föds på sin beräknade dag men man har ju en dag som man vet att ungefär där 2 veckor + eller - ca :)

Och som jag kanske nämnt tidigare så upplever jag att det bökar och grejar väldigt mycke i magen..
Det var ju kul nu att även Peter fick vara med och se hur den håller på, barnmorskan som utförde ultraljudet tyckte också det var en livlig bebis. På nåt sätt så satt h*n i skräddarställning i princip hela tiden med ena handen mellan benen, öppna & stängde munnen hela tiden (svalde fostervatten).. Trotts att h*n satt i samma ställning under hela ultraljudet så tror ni den var still nån enda sekund? :)
Nää, den vicka på hela kroppen, skruva sig och veva med ena armen, huvudet.. Nåt hela tiden..

Jag fick ställa mig på golvet & hoppa jämnfota för att försöka få den att flytta sig lite.. 
Gjorde ett bra försök iallafall!

Svårt att hålla sig för skratt vissa stunder när den höll på men det var riktigt kul att få se vad det är jag känner hela tiden!

Däremot blev jag riktigt besviken på bilden vi fick :(
Barnmorskan började med att skriva ut ett kort de första hon gjorde, som ens inte var bra..
Helt suddigt var de, såg många bättre tillfällen under undersökningen som hade vart tio ggr bättre men man får väl vara glad för det lilla :) För barnmorskans jobb var väl att kolla alla mätningar & organ, inte ge oss ett bra foto så jag ska inte klaga! 

Lilla Ru v. 18+3



Utvecklats ganska mycket om man jämför med bilden från KUB-Testet & ni ser ju skillnad på bildkvalitén.


Kommentarer
Postat av: Madelene

Åh vilken känsla å få se vad som bökar omkring därinne =D

När vi såg Minna så var det första hon gjorde att veva iväg armen bakåt, neråt och klia sig i rumpan!

Det har hon inte slutat med efer det heller.... =P

2011-05-21 @ 07:15:59
URL: http://snudigastistan.blogg.se/
Postat av: Sofie -Mamma till de två små

Man nästan ryser när man ser sån fin bild. Saknar det där med att ara gravid och längta och vänta och magen med buffet.. :)

2011-06-05 @ 22:30:02
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0