Nu känns det verkligen som det har börjat även för mig

Det har tills nu känts lite som om det inte finns någon bebis även fast jag faktiskt har fått sett den en gång redan men nu börjar det kännas mer på riktigt! På ultraljudet i Torsdags såg vi hur vår Lilla-Ru rörde på både armar och ben, hur h*n svalde fostervatten, hjärtat som pumpade, hjärnornas halvor, magsäck m,m och då plötsligt börjar jag få in i huvudet att det faktiskt är en liten bebis som växer där inne även fast jag vetat det hela tiden så är det nog inte förns nu som jag faktiskt börjar känna att det är på riktigt. Efter alla små komplikationer som vart så var det riktigt skönt att få höra att allt såg bra ut!

Igår åkte vi till Karlstad och köpte en syskon vagn på barnens hus och även det gör att jag känner att vi börjar förbereda oss för att en ny familje medlem snart kommer göra oss sällskap! Kommer bli så mysigt :)

Magen har växt så det börjar synas att Elin är gravid och det gör mig så stolt, känns som jag vill visa upp henne för hela världen :)

I helgen har Jasmine 4år vart här också, Hon vill ju ha en Lillasyster och nu börjar hon fundera lite på vad som händer där inne och vad hennes syskon gör.. Mest funderingar kommer nog när vi äter för då kommer kommentarerna "Nu dricker nog min syster vatten där inne" "Nu äter nog min syster popcorn smulor" osv osv.

Vi får väll se vem av stora systrarna Thea och Jasmine som får som dom vill, Jasmine vill ju ha en syster och Thea en bror men jag tror nog de blir lika stolta systrar vilket det än blir..

Allt känns så kul nu när det börjar hända lite :)

//Pappa-Ruu


Kommentarer
Postat av: Sofie -Mamma till de två små

Kul att få läsa om mannens synvinkel oxå :)

2011-06-05 @ 22:32:52
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0