Barnvagn inköpt!

Velandet fram & tillbaka. Syskonvagn eller inte?
Efter att ha tänkt en del & insett att Thea inte vill gå alls under vintertid även om hon är duktig att gå annars så vill vi inte sitta låsta om man är ensam & vill nånstans med båda två.
Övervägde detta många ggr & kom fram till att mycke pengar inte ska läggas på en syskonvagn då risken är att den inte blir använd så länge. Theas sulky finns ju kvar också om man ska nånstans med bara Thea tex.

Mina krav var att den inte skulle vara klumpig, Peters krav var att den skulle ha svängbara framhjul.
Tur de måste jag säga, idag var vi på Barnens hus i Karlstad & provkörde lite olika syskonvagnar, Thea provsatt också såklart.. Och syskonvagnar utan svängbara framhjul ÄR rena döden, tungt att köra med bara ett barn i på plan mark, hur är det då när man ska ta sig upp på trottoarer, runt i affärer mm?

Kollade på en Pihl&Ted eller vad det heter där de sitter bakom varandra, och där insåg jag att de skulle bli dåligt om plats för Thea eftersom hon är så lång..

Resultatet blev istället en Carena Double Swing 2011.
Kändes riktigt bra & framförallt enkel att köra, rejäla luftdäck mm.



Kommentarer
Postat av: Madelene

den vagnen tror jag blir bra. har för mig att den är lättare i snö när den har större framhjul oxå.

Mycket fin =)

2011-05-21 @ 23:05:14
URL: http://snudigastistan.blogg.se/
Postat av: Sofie -Mamma till de två små

Ser fin ut! Jag hade oxå svårt att hitta syskonvagn som vi trivdes med. Köpte först en gammal Carena, men gilla inte att jag inte såg lillasyster i den, gammal variant med båda barnen från sig. Sen små hjul fram lämpar sig inte på landet kan jag säga. Nu har vi hittat en gammal emmaljunga, fyra stora hjul och båda barnen mot mig. Funkar perfekt för oss :)

2011-06-05 @ 22:32:11
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0