18 fulla!

Nu är 18 fulla veckor, 45.4% av graviditeten passerade och det är 153 dagar kvar till beräknad förlossning.
Känns som en evighet kvar.. Men det är trots mitt dåliga mående, en mysig tid att vara gravid!
Det är ju inte många gånger i livet man är det så man får försöka njuta så gott det går :)
Och det gör jag faktiskt! Njuter av att jag har en sån perfekt fästman att dela detta med!
Han är hur go som hellst, myser med magen, tar hand om Thea så jag får vila när de behövs, masserar mig, uppmuntrar mig med blommor mm.

Imorse fick vi oss ett gott skratt iallafall, kändes obehagligt i magen efter att jag legat på mage under morgonen..
Lilla Ru tyckte att den trivs bäst på vänstra sidan av min mage, där det blev en stor & hård väldigt synlig och märkbar och framförallt obehaglig bula! Medan andra sidan av magen var helt platt & mjuk. Sjuk känsla, men roligt såg de ut & varför tog vi inte kort för??!

Trodde att jag var helt smal när jag väntade Thea tills fram tills halva graviditeten var passerad..
Kändes så, men jag hitta min gamla hårddisk med foton nu & ser att jag faktiskt hade lite mage då också, inte så stor skillnad nu mot den graviditeten om man ser på bilder. Fast jag vet ju att jag hade mina vanliga jeans då tex fram tills slutet, men nu har jag redan lagt dom åt sidan & andvänder andra byxor istället. Så annorlunda är ju figuren iaf trotts att skillnaden inte är så synlig kanske.



Det är stor skillnad på känslan nu mot då helt enkelt!
Men man kanske inte ska hålla på & jämföra så mycket för ingen graviditet är ju den andra lik sägs det ju :)

Idag är det förresten exakt en vecka kvar tills det är dags för rutinultraljudet!
Känns spännande även fast vi redan sett Lilla Ruu 3 gånger..

// Mamma Ruu

Kommentarer
Postat av: Sofie -Mamma till de två små

Vilken liten mys mage :)

2011-06-05 @ 22:28:24
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: cammie

meeeeeeeeen, va tusan har jag missat Elin!!! GRATTIS. jisses, fick chockis nu ju. Oh, bebis!! =)

2011-07-24 @ 23:25:45
URL: http://tuschaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0