Pappa ru är avundsjuk

ca 6 veckor sedan vi fick reda på att Mamma ru var gravid, Har aldrig känt mig så glad och så lycklig som då. Låg och lyssnade på Mamma rus mage häromdagen, lät anorlunda nästan som någonting sprattlade där inne och då insåg jag att jag faktiskt är lite avundsjuk eftersom hon får vara så nära hela tiden medans jag mest kan stå bredvid och se på. Finns inget bättre än att ligga och lyssna, känna och bara få vara så nära både mamma och ru, inget kan få mig att känna mig så lugn och tillfreds. Blir bra sen när ru kommer ut så jag kan hjälpa till mer :)

Mamma ru blir finare och finare för varje dag som går. Hennes hy är super len och jag skulle vilja hålla om dom båda hela dagarna om det gick. Inte många veckor kvar nu tills vi kommer berätta för alla om vår lilla mini ru som växer där inne. Kommer bli skönt att slippa tänka på vad man säger och till vem man säger det fast än så länge känns det roligt att det är en hemlighet men jag tycker synd om mamma ru som är så illamående hela dagarna speciellt när hon har så mycket att göra hela tiden. Hon är en imponerande kvinna, inte många som skulle fixa så många saker samtidigt <3

Ska åka bort några dagara den här veckan, kommer sakna dom så otroligt mycket... Har faktiskt tänk ställa in och stanna hemma flera gånger men vi får väll mysa extra mycket när jag kommer hem igen!

Längtar tills vi får se lilla ru för första gången, de första veckorna kändes overkliga och precis som vanligt men sen gick vi på vårt första bvc besök och då helt plötsligt kändes allt så verkligt. Att kunna berätta för någon utomstående och få lite info om vad som väntar oss gjorde mycket. Inte många veckor tills det är dags för ultraljud, det kommer bli otroligt roligt och spännande att få se vår lilla ru :) vi funderar även på att göra en 3d ultraljuds undersökning senare, kul med lite extra ultraljuds bilder och en liten film så man kan se hur ru rör på sig där inne :) Tror lilla ru och syskon kommer uppskatta det minst lika mycket!

Nu ska pappa ru äta frukost!
Hade bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0