Blodprover.

Idag tog jag mig för att gå upp till LAB för att ta blodprover inför inskrivning på MVC och till KUB testet..
Det blev inte mindre än 5 rör blod!! Herregud vad jag höll på att svimma på dendär stolen.. Hade med mig storasyster Ru som skulle va mitt stöd för att jag inte skulle kunna fjanta mig för att på så vis föregå med gott exempel och visa att det inte är nå farligt.. Samtidigt som jag sitter med kanylen i armen sitter sköterskan & delar ut plåster & gosedjur till syster Ru & gullar med henne istället för att bara titta på min arm.. Så jag insåg att njaa, nästa gång sattsar jag nog på att gå dit utan henne! Gulligt tänkt av sköterskan förstås :) Men för svimfärdiga lilla mig blev de ett extra oros moment..

Idag såg jag på familjelivs kalender att 25,7% av graviditeten nu är passerad. Låter mycket! Det är ju alltså bara 3/4 delar kvar.. Första tiden kanske går lite extra fort..

Väntar nu på att telefontiden på Ultraljudskliniken ska öppna, för idag samma dag jag lämnat prover ska jag ju ringa dit och boka tid för ett ultraljud som också är en del av KUB-testet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0