Dags för en uppdatering!

Får väll försöka bättra oss med att uppdatera här på bloggen nu när det äntligen finns lite läsare! :)

Sen sist har vi hunnit med ett inskrivnings samtal på MVC.
Det var en hel del information & papper, jag har tydligen inte full immunitet mot röda hund. Detta upptäcktes då mina rutinmässiga blodprover inför inskrivningen togs.

Detta betyder alltså att OM jag får Röda Hund (vilket inte är så troligt) men OM, så är det stor risk för fosterskador medmera. Man får som gravid inte bli vaccinerad, så nu ska jag få gå iväg och ta extra blodprover under graviditeten för att hålla det under uppsikt, och sen när bebisen är född så får jag väl vaccinera mig på nytt mot röda hund :) Rubella vaccin eller vad de nu heter. Typisk att jag som lider av sån nålfobi ska få råka ut för alla extra provtagningar & vaccin! :) 

En timmes babbel gav nog inte mycket mer än såhär! :)
Nu ska vi inte tillbaks till MVC förän v.25. Så det är ett tag kvar!
Men innan dess ska vi ju på rutinultraljudet, den 19e maj. Så just nu är det väll det att se fram emot!

Tack så mycket för alla gratulationer!!

// Mamma Ru


Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis vad kul! Har följt din andra blogg ett tag.

2011-04-08 @ 13:14:17
URL: http://johanna.4rok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0