En jättebebis knuffas..

Dagen började för mig vid 05.00, jag låg på sidan med ett konstigt tryck med min hand mot magen.
*KNUFF* bebis gillade inte att jag pressade den & på så vis fick jag vakna med ett leende på läpparna, det var ju min första känsla av den lilla därinne! Oväntat, när jag väntade Thea så kände jag inga rörelser förän i v.19.
Men då visste man ju heller inte vad man skulle känna! Läste lite på forum och där verkar det som om många andragångsföräldrar känner rörelser osv redan från v.13? Lät tidigt.. jag har inte känt av nåt sånt tidigare..
Lycka!

Dagens träff på kvinnokliniken gick jättebra!
Hade med söta Janina som barnvakt åt Thea så jag & Peter kunde lyssna i lugn & ro på läkaren.
Eller ja, försöka förstå allt läkaren sa..svårt att hålla sig för skratt vid vissa tillfällen men!
Kort sagt så ser allt med graviditeten bra ut, så hon tyckte vi skulle sluta oroa oss, slappna av & försöka njuta av graviditeten och bortse från blödningarna som kommer tillochfrån.
Ultraljud gjordes för 3:e gången och enligt dagens mätningar var vi lite längre fram än vi trodde i graviditeten men de stämmer ju inte med tidigare ultraljud så vi får avvakta tills rutinultraljudet för att få ett förhoppningsvis mer exakt datum!:) Lite häftigt ändå, det var två veckor sen vi såg lilla ru på ett ultralud senast, då hade h*n gott om plats, kunde veva ohindrat med ben osv. Idag såg det betydligt mycket trängre ut och man såg tydligt ryggrad och revben! Huvudet hade också tagit en mer mänsklig & normal form än sist då det såg ut som Quasimodo!
Läkaren utbrast iallafall " Oj, en jättebebis!" Vilket oroar mig lite, vill inte klämma ut en till jättebebis!
Fast jag ska inte tänka så nu! Ligger lågt tills rutinultraljudet & håller mig ifrån sötsaker så gott de går i hopp om att det gör sitt & sen får de bli som de blir, jättebebis eller inte så kommer h*n vara helt perfekt iallafall!

Kommentarer
Postat av: M

gud vad roligt att du kände bebis! Jag kände skruttan första gången i v 12 redan, astidigt, sen v14 kände jag henne hela tiden.

Vad härligt att få höra att ni inte behöver oroa er längre. Jag har oxå fått blödningar nu, och ska in på tisdag och kolla... Mkt läskigt, eftersom det har gått fel förr...

2011-04-16 @ 09:15:06
URL: http://mammaunderytan.blogg.se/
Postat av: Morfar

Det här tycker jag är ganska kul ,att som morfar få följa lilla ruu på vägen mot livet.trevlig blogg P & E

2011-04-16 @ 10:28:14
Postat av: Mona

Hej vad skönt att allt gått bra, nu kanske du kan njuta lite mer. Lycka till

2011-04-16 @ 11:08:35
URL: http://monaw.blogg.se/
Postat av: Anonym

det ska inte spela någon roll vad du äter så tar bebis bara det den behöver. så det är att låta bli söt saker gör inte bebis mindre utand et gör väl at du kanske inte går upp lika mycket

2011-04-17 @ 10:28:03
Postat av: Jessica

förstår att du är orolig över blödningarna, så jag skriver ner en liten uppmuntrande historia! min bror å hans asambo blev gravida, allt var precis som de skulle, dom fick en flicka. sen blev dm gravida igen. Hon blödde genom hela graviditeten, läkaren varnade för antingen sent missfall eller väldigt prematur födsel. dom kunde inte stanna blödningarna å de var hela graviditen! Han föddes 2 veckor innan BF, UTAN problem å är idag en pigg å glad 3 åring utan de minsta problem! bara liten solskenshistiora att de inte alltid är illa för att man blöder!! lycka till!!

2011-04-17 @ 22:30:42
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Johanna

Heja heja!!

2011-04-18 @ 06:45:50
URL: http://johanna.4rok.se
Postat av: liisa

Hej på er.Läste just det senaste om lilla ruu.Hoppas du mår allt bättre för varje dag som går.Fint iallafall att ni delar av era upplevelser i väntan på det lilla livet. Farfar hälsar.

2011-05-09 @ 22:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0